
Skole afslutning og fint besøg
Det var meget festligt at kunne afslutte et vellykket skole år på centret. Vi er kommet langt i 10 måneder vi har eksisteret og intet ville være lykkedes uden en flok helt utrolige frivillige og regionens opbakning og hjælp. Centret er nu til dels inkluderet i amtets budget og vi får husly, varme, el og mad betalt. Selve driften af undervisning klarer vi selv som NGO. Alligevel er det et fint eksempel på et godt samarbejde mellem den officielle instans og en privat ejet NGO.
Undervisningsministeren kom på besøg og børnene var meget spændt og vi var stolte af at have vagt regeringens opmærksomhed. Vi blev rost for vores indsats for de svage og for vores gode samarbejde med de lokale myndigheder.
Det hele startede med en fantastisk praktik peiode som socialpædagog på kontorer for beskyttelse af børns rettigheder og det har været en lærerig og travl periode, hvor de ikke nyttede noget at tælle timer, men bare galt om at klø på og lade begejstringen tage over.'
Børnene lagde heller ikke låg på deres begejstring ved uddelingen af de fine diplomer som Tanja havde trykt. Hver af dem symboliserede fremskridt og sejr for vore borgere. Nogle har lært at tælle andre at læse. Nogle har fundet ud af de de godt dur' til det der med skole og andre har overvundet sig selv og er kommet ud af isolation og ind i fælleskabet. Vi er super stolte af vore skønne unger som alle fortjener ros og det aller bedste i fremtiden
Kommentarer
Send en kommentar